Akumulator AGM w Talismanie?

Wszystko, co dotyczy elektryki, oświetlenia, wnętrza, jak i karoserii naszych Talismanów. Pytania, problemy, porady, przydatne informacje.
roobert
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 21, 17:22
Lokalizacja: Wolsztyn
Rok produkcji: 2017
Silnik: TCe 200 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Intens

Post autor: roobert »

Hej. Pierwsze mrozy i pierwsze kłopoty z aku w aucie z 2017 roku, czyli jakby nie liczyć bateria ma dopiero 4 lata. Czy Wasze aku też oznajmiały że czas na wymianę po takim krótkim okresie? Dziś wieczorem wykonam szybkie pomiary multimetrem bo jestem ciekawy pracy alternatora.
Aprimax
Posty: 7
Rejestracja: 16 wrz 21, 8:15
Lokalizacja: Rybnik
Rok produkcji: 2018
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1781
Wersja: Initiale Paris

Post autor: Aprimax »

Gdzie parkujesz samochód - pod chmurką , czy w garażu.
Wykonaj rano pomiar napięcia na zaciskach akumulatora i podaj wynik.
U nie napięcie to wynosi 11,9 V ( akumulator z 2018r - auto w garażu)
roobert
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 21, 17:22
Lokalizacja: Wolsztyn
Rok produkcji: 2017
Silnik: TCe 200 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Intens

Post autor: roobert »

Auto garażowane ale i tak poniżej zera.
Mierzylem przed chwilą napięcie ładowania 14.1-14.2V zarówno na aku jak i na wyjściu alternatora. Obecne napięcie na aku 11.5V przy wyłączonym silniku. Spróbuje podladowac prostownikiem jutro przez pół dnia po powrocie z pracy i dokonam pomiaru wieczorem. Jakoś boję się zostawić prostownik na calą noc.
PitereK
Posty: 11
Rejestracja: 7 gru 21, 15:43
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2017
Silnik: TCe 200 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Initiale Paris

Post autor: PitereK »

roobert pisze: 27 gru 21, 17:50 bateria ma dopiero 4 lata
Na akumulator EFB wystarczy :/ Ale może się okazać, że tylko kwestia doładowania prostownikiem i jeszcze podziała.
U mnie pierwszym objawem było nieprawidłowe działanie Start-stop, a dokładnie to, że silnik nie wyłączał się nigdy, żadnego problemu z odpalaniem czy coś.
Aprimax
Posty: 7
Rejestracja: 16 wrz 21, 8:15
Lokalizacja: Rybnik
Rok produkcji: 2018
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1781
Wersja: Initiale Paris

Post autor: Aprimax »

Akumulator w czasie pracy silnika jest ładowany napięciem do 14,9 V .
Akumulator należy doładowywać tylko prostownikiem z opcją "AGM lub EFB " który umożliwia ładowanie akumulatora do napięcia 14,9 V.
Można kupić tester napięcia we wtyczce zapalniczki , włożyć do gniazda i obserwować napięcie w czasie jazdy.
Podczas przyśpieszania napięcie pon 13 V , podczas hamowania lub jazdy bez przyśpieszania napięcie do 14,9 V.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post