Strona 2 z 2

Re: Akumulator

: 27 gru 21, 17:50
autor: roobert
Hej. Pierwsze mrozy i pierwsze kłopoty z aku w aucie z 2017 roku, czyli jakby nie liczyć bateria ma dopiero 4 lata. Czy Wasze aku też oznajmiały że czas na wymianę po takim krótkim okresie? Dziś wieczorem wykonam szybkie pomiary multimetrem bo jestem ciekawy pracy alternatora.

Re: Akumulator

: 27 gru 21, 18:59
autor: Aprimax
Gdzie parkujesz samochód - pod chmurką , czy w garażu.
Wykonaj rano pomiar napięcia na zaciskach akumulatora i podaj wynik.
U nie napięcie to wynosi 11,9 V ( akumulator z 2018r - auto w garażu)

Re: Akumulator

: 27 gru 21, 19:45
autor: roobert
Auto garażowane ale i tak poniżej zera.
Mierzylem przed chwilą napięcie ładowania 14.1-14.2V zarówno na aku jak i na wyjściu alternatora. Obecne napięcie na aku 11.5V przy wyłączonym silniku. Spróbuje podladowac prostownikiem jutro przez pół dnia po powrocie z pracy i dokonam pomiaru wieczorem. Jakoś boję się zostawić prostownik na calą noc.

Re: Akumulator

: 27 gru 21, 21:37
autor: PitereK
roobert pisze: 27 gru 21, 17:50 bateria ma dopiero 4 lata
Na akumulator EFB wystarczy :/ Ale może się okazać, że tylko kwestia doładowania prostownikiem i jeszcze podziała.
U mnie pierwszym objawem było nieprawidłowe działanie Start-stop, a dokładnie to, że silnik nie wyłączał się nigdy, żadnego problemu z odpalaniem czy coś.

Re: Akumulator

: 28 gru 21, 7:36
autor: Aprimax
Akumulator w czasie pracy silnika jest ładowany napięciem do 14,9 V .
Akumulator należy doładowywać tylko prostownikiem z opcją "AGM lub EFB " który umożliwia ładowanie akumulatora do napięcia 14,9 V.
Można kupić tester napięcia we wtyczce zapalniczki , włożyć do gniazda i obserwować napięcie w czasie jazdy.
Podczas przyśpieszania napięcie pon 13 V , podczas hamowania lub jazdy bez przyśpieszania napięcie do 14,9 V.

©2024 phpBB SEO by Inveo