Akumulator AGM w Talismanie?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 gru 21, 17:22
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Rok produkcji: 2017
- Silnik: TCe 200 EDC
- Pojemność: 1.6
- Wersja: Intens
Hej. Pierwsze mrozy i pierwsze kłopoty z aku w aucie z 2017 roku, czyli jakby nie liczyć bateria ma dopiero 4 lata. Czy Wasze aku też oznajmiały że czas na wymianę po takim krótkim okresie? Dziś wieczorem wykonam szybkie pomiary multimetrem bo jestem ciekawy pracy alternatora.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 wrz 21, 8:15
- Lokalizacja: Rybnik
- Rok produkcji: 2018
- Silnik: TCe 225 EDC
- Pojemność: 1781
- Wersja: Initiale Paris
Gdzie parkujesz samochód - pod chmurką , czy w garażu.
Wykonaj rano pomiar napięcia na zaciskach akumulatora i podaj wynik.
U nie napięcie to wynosi 11,9 V ( akumulator z 2018r - auto w garażu)
Wykonaj rano pomiar napięcia na zaciskach akumulatora i podaj wynik.
U nie napięcie to wynosi 11,9 V ( akumulator z 2018r - auto w garażu)
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 gru 21, 17:22
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Rok produkcji: 2017
- Silnik: TCe 200 EDC
- Pojemność: 1.6
- Wersja: Intens
Auto garażowane ale i tak poniżej zera.
Mierzylem przed chwilą napięcie ładowania 14.1-14.2V zarówno na aku jak i na wyjściu alternatora. Obecne napięcie na aku 11.5V przy wyłączonym silniku. Spróbuje podladowac prostownikiem jutro przez pół dnia po powrocie z pracy i dokonam pomiaru wieczorem. Jakoś boję się zostawić prostownik na calą noc.
Mierzylem przed chwilą napięcie ładowania 14.1-14.2V zarówno na aku jak i na wyjściu alternatora. Obecne napięcie na aku 11.5V przy wyłączonym silniku. Spróbuje podladowac prostownikiem jutro przez pół dnia po powrocie z pracy i dokonam pomiaru wieczorem. Jakoś boję się zostawić prostownik na calą noc.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 gru 21, 15:43
- Lokalizacja: Poznań
- Rok produkcji: 2017
- Silnik: TCe 200 EDC
- Pojemność: 1.6
- Wersja: Initiale Paris
Na akumulator EFB wystarczy :/ Ale może się okazać, że tylko kwestia doładowania prostownikiem i jeszcze podziała.
U mnie pierwszym objawem było nieprawidłowe działanie Start-stop, a dokładnie to, że silnik nie wyłączał się nigdy, żadnego problemu z odpalaniem czy coś.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 wrz 21, 8:15
- Lokalizacja: Rybnik
- Rok produkcji: 2018
- Silnik: TCe 225 EDC
- Pojemność: 1781
- Wersja: Initiale Paris
Akumulator w czasie pracy silnika jest ładowany napięciem do 14,9 V .
Akumulator należy doładowywać tylko prostownikiem z opcją "AGM lub EFB " który umożliwia ładowanie akumulatora do napięcia 14,9 V.
Można kupić tester napięcia we wtyczce zapalniczki , włożyć do gniazda i obserwować napięcie w czasie jazdy.
Podczas przyśpieszania napięcie pon 13 V , podczas hamowania lub jazdy bez przyśpieszania napięcie do 14,9 V.
Akumulator należy doładowywać tylko prostownikiem z opcją "AGM lub EFB " który umożliwia ładowanie akumulatora do napięcia 14,9 V.
Można kupić tester napięcia we wtyczce zapalniczki , włożyć do gniazda i obserwować napięcie w czasie jazdy.
Podczas przyśpieszania napięcie pon 13 V , podczas hamowania lub jazdy bez przyśpieszania napięcie do 14,9 V.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 342 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin