Skrzynia automatyczna 1.6 Tce 2016r.

Wszystko na temat obsługi, usterek, serwisowania skrzyń biegów w Renault Talisman.
mlodyxr
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 21, 22:40
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 1.5 EDC
Pojemność: 1500
Wersja: Zen Energy

Skrzynia automatyczna 1.6 Tce 2016r.

Post autor: mlodyxr »

Hej wszystkim, ostatnio mój talisman zaczął dziwnie szarpać zwłaszcza przy ruszaniu zarówno do przodu jak i do tylu, nie ma miękkiego startu tylko jak juz ruszy to ruszy...... Czy ktos sie orientuje czy moze w jakis sposob trzeba to ustawić czy to raczej objaw czegoś gorszego
deng
Posty: 36
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

mlodyxr pisze: 21 paź 21, 18:35 Hej wszystkim, ostatnio mój talisman zaczął dziwnie szarpać zwłaszcza przy ruszaniu zarówno do przodu jak i do tylu, nie ma miękkiego startu tylko jak juz ruszy to ruszy...... Czy ktos sie orientuje czy moze w jakis sposob trzeba to ustawić czy to raczej objaw czegoś gorszego
Te skrzynie były wymieniane na gwarancji (były źle zaprojektowane) oraz wielokrotnie przeprogramowywane.
Na szarpanie przy ruszaniu też była nota serwisowa, podnieś oprogramowanie w serwisie i niech puszczą przyuczenie.
Zmieniałeś olej w skrzyni? Jeśli nie to po 60tys. (maks. 90 jak mówi nota serwisowa) też trzeba to zrobić.
mlodyxr
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 21, 22:40
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 1.5 EDC
Pojemność: 1500
Wersja: Zen Energy

Post autor: mlodyxr »

Auto jest z 2016 r wiec teoretycznie juz dawno po gwarancji, wątpię by serwis zrobił cos w ramach gwarancji. Ale moze warto by bylo podjechac na podniesienie wersji oprogramowania, moze to cos zmieni. A co do oleju to byl wymieniany w serwisie, ale to jest skrzynia sucha wiec olej raczej nie ma takiego znaczenia
deng
Posty: 36
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

Skrzynia nie jest sucha a serwis może zaoferować wymianę skrzyni z udziałem własnym jeżeli stwierdzi problem.
Getrag o ile dobrze pamiętam nawet nie produkował suchych siedmiobiegówek.

W benzynach masz mokre 7DCT300 (które było bazowane na suchym 6DCT250)
W dieslu mokre 6DCT450

https://www.nwtgearboxes.co.uk/2015/12/14/getrag-plans-a-big-future-for-the-7dct300/

Tu jeszcze masz wytłumaczenie co i dlaczego się psuje:
https://maktrans.net/7DCT300-clutch-case-repair

a tu zdjęcia starego i przeprojektowanego:

https://content-eu.invisioncic.com/m304542/monthly_2020_03/large_54.jpg.cd6fa5025d060c5947ab5e72f1f0571d.jpg
mlodyxr
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 21, 22:40
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 1.5 EDC
Pojemność: 1500
Wersja: Zen Energy

Post autor: mlodyxr »

Nie chce sie sprzeczać ale mokre sprzęgła byly od wersji DW6, ja mam DW5 i chyba w silniku 150KM byly suche. Teraz tak sie zastanawiam jeżeli bylo by mokre to czy serwis przeprowadził procedurę adaptacji przy wymianie oleju. Z drugiej strony mozna by podjechac zeby podpieli sie pod komputer i sprawdzili co i jak. Ciekawe ile trzeba zainwestować w taka procedurę
deng
Posty: 36
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

DW5 i DW6 to po prostu inne nazwy na 7DCT300 i 6DCT450.

DCO-6: dry clutch
DC4-6: dry clutch, torque limited to 250 Nm
DW6-6: multi-disc wet clutch, 450 Nm torque
DW5-7: multi-disc wet clutch, 7 gears, 300 Nm torque
zbigib
Posty: 9
Rejestracja: 7 paź 21, 12:35
Lokalizacja: Milanówek
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 150 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: ZEN

Post autor: zbigib »

Cześć. Ja mam skrzynię w TCE 150KM już wymienioną na drugą poprawioną. Stało się to na gwarancji przy przebiegu 17tys. Teraz samochód ma przejechane 125tys. Przy 100tys przebiegu auta był wymieniany olej w skrzyni w ASO. Od jakiegoś czasu właśnie zaczął mi też szarpać przy ruszaniu, już po wymianie oleju i wyjechaniu z ASO był taki jakiś bardziej wyrywny na tym oleju. No ale był gorący dzień i samochód rozgrzany przez serwis, wiec się nie czepiałem. Teraz zwłaszcza jak samochód jest zimny jest niefajnie. Do tyłu rusza idealnie. W trakcie jazdy też jest wszystko ok. Najgorsze jest to ruszanie, zupełnie jakby początkujący kierowca uczył się operować sprzęgłem, a jak mocniej wcisnę to koła zrywają przyczepność jakby zamiast sprzęgła ciernego była zębatka. Jak w aucie rajdowym zero-jedynkowo :lol: . Jak się skrzynia rozgrzeje to już jest lepiej, ale muszę wręcz muskać pedał gazu. Jest to operowanie gazem bardzo wkurzające bo jak za lekko to "żabkuje" a jak za mocno to szarpie tzn. chce wyrwać tak jakby chciał rwać asfalt. Tez się zastanawiam czy nie da się tego jakoś programowo ogarnąć. Zwłaszcza, że tylko jest dyskomfort przy ruszaniu do przodu z jedynki, potem na dwójkę przerzuca ok. W trakcie jazdy na wszystkich biegach wzorcowo.
deng
Posty: 36
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

Mi jak szarpało przy ruszaniu to zmienili oprogramowanie sterownika skrzyni i wtrysku oraz zrobili adaptację i od tego czasu już nie szarpało.
mlodyxr
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 21, 22:40
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 1.5 EDC
Pojemność: 1500
Wersja: Zen Energy

Post autor: mlodyxr »

A jaki byl koszt wizyty w serwisie? Czy zmiana softu jeszcze na gwarancji?
deng
Posty: 36
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

To było jeszcze na gwarancji.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post