Strona 1 z 1

Renault Talisman Wymiana tylnych klocków hamulcowych (DDT4ALL cofanie tłoczków, co potem)

: 7 paź 21, 12:50
autor: zbigib
Hej
Czy po cofnięciu tłoczków programem DTT4ALL aby wymienić klocki wystarczy tylko je wcisnąć potem tak jak z przodu, czy trzeba wkręcać?

Re: Wymiana tylnych klocków hamulcowych

: 13 paź 21, 7:43
autor: agent
Robiłem już dość dawno ale mniej więcej tak to szło:
W DDT4ALL wybierasz:
XFD - Talisman - Frein de parking electrique - APB 185-40 V53 - 1 - Configuration - 12 - Plant Process -
To be used to change pads ONLY"
W polu Maintence Open Mode-Released Brakes w polu
RoutineIdentifierList ustawić MaintenceOpen
RoutineControlType ustawić StartRoutine
Następnie kliknąć przycisk START Open
Po wymianie klocków wypełnić odpowiednio pole po prawej i klinkąć START Close

Re: Wymiana tylnych klocków hamulcowych

: 13 paź 21, 11:55
autor: bigtomi
A tak można nie trzeba mieć interfejsu po zamontowaniu nowych klocków trzeba przed podłączeniem nacisnąć pedał hamulca kilka razy potem zapłon i zwolnić i zaciągnąć elektrycznie
https://www.youtube.com/watch?v=uIXIpuAu1mA

Re: Wymiana tylnych klocków hamulcowych

: 13 paź 21, 12:27
autor: Daniel89
Pamietam, ze kiedys w lagunie 3 z elektrycznym hamulcem wystarczylo wlasnie po zgaszeniu silnika recznie wylaczyc elektryczny hamulec parkingowy, nastepnie wymienic klocki (z tylu byly wkrecane tloczki), i tak jak mowisz po wymianie kilka razy wcisnac mocniej hamulec. Dopiero wtedy, jak klocki dosunely sie do tarczy mozna bylo bezpiecznie zaciagnac elektryczny reczny.

Robil tak ktos juz w talismanie?

Re: Wymiana tylnych klocków hamulcowych

: 18 paź 21, 14:10
autor: zbigib
Cześć
Dzięki za odzew. Już to ogarnąłem. Samo zwolnienie przyciskiem nie wystarcza. Trzeba np za pomocą DDT4ALL lub Clipem cofnąć. Dużo jeszcze się to cofa. To tyle aby zdjąć zaciski i wyjąć klocki. Potem należy wcisnąć cylindry tak jak z przodu, bez wkręcania ich jak w niektórych autach. Wtedy możliwe jest złożenie tego na nowych klockach. Na koniec napompować nogą hamulec i zamknąć programowo cylindry, gotowe.

Re: Wymiana tylnych klocków hamulcowych

: 18 paź 21, 18:26
autor: bigtomi
A masz jakieś zdjęcia z programu jak to się ustawia w DDT4ALL

Re: Wymiana tylnych klocków hamulcowych

: 27 paź 21, 19:18
autor: darek_cw
Hej.
Ja znam dwa sposoby:
1.
Wypięcie wtyczki hamulca ręcznego z zacisku.
Wykonanie przedłużki na krótkich przewodach z konektorami ze zmianą polaryzacji pinów.
Logika działania ręcznego jest wtedy odwrotna. Przy załączonym ręcznym zacisk jest odhamowany.

2.
Przy uruchomionym silniku przestawić dźwignię zmiany biegów na PARK (ręczny zostanie zaciągnięty).
Nacisnąć i trzymać pedał hamulca, następnie nacisnąć przycisk ręcznego i trzymać go wciśnięty (ręczny się odblokuje) i wtedy wyłączyć silnik.
Puścić przycisk ręcznego i następnie pedał hamulca.
Ręczny pozostanie odhamowany.

W moim modelu tłoczki trzeba wkręcać prawoskrętnie.
Należy zastosować formatkę z trzema bolcami rozmieszczonymi symetrycznie co 120 stopni.
Po wymianie klocków należy oczywiście kilkukrotnie nacisnąć pedał hamulca, potem dopiero uruchomić ręczny.
Ja z lenistwa stosuję metodę nr 2.
Miłej pracy!

©2024 phpBB SEO by Inveo