Witam. Zamierzam wymienić olej w skrzyni edc silnik 1.6dci 160km. Przy jakim przebiegu najlepiej wymienić. Renault podaje 90tyś. Jaki olej zalać i ile wchodzi do skrzyni. Czy ma może ktoś jakiś schemat albo filmik wymiany oleju . (co należy po kolei robić).
Renault Talisman Wymiana oleju w skrzyni EDC 1.6 dCi. Jaki olej i ile?
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
- Lokalizacja: DW
- Rok produkcji: 2020
- Silnik: TCe 225 EDC
- Pojemność: 1.8
- Wersja: Initiale
- Dodatkowe info: Espace
Wymiana zalecana jest co około 60 tys. km.
Ogólny opis:
http://www.furitech.com.au/index.php/getrag-6dct-mps6-dual-clutch-transmission-fluid-change/
Opis od Talismana (musisz się zarejestrować):
https://forum.renaultespace.pl/viewtopic.php?f=115&t=12624&p=173987
Ogólny opis:
http://www.furitech.com.au/index.php/getrag-6dct-mps6-dual-clutch-transmission-fluid-change/
Opis od Talismana (musisz się zarejestrować):
https://forum.renaultespace.pl/viewtopic.php?f=115&t=12624&p=173987
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 wrz 21, 19:46
- Lokalizacja: Żory
- Rok produkcji: 2016
- Silnik: DCI 160
- Pojemność: 1.6
- Wersja: Zen
Motul Multi DCTF lub jakiś zamiennik, 6 L. Wymiana co 90 tys lub 6 lat (przy okazji oczywiście wymiana filtra skrzyni biegów)
https://www.motul.com/pl/pl/lubricants/recommendations/83fc58fc2bb7dbda1d6b64391fe14eed?type_name=Talisman+1.6+dCi+160+DPF+%282015-2018%29
https://www.motul.com/pl/pl/lubricants/recommendations/83fc58fc2bb7dbda1d6b64391fe14eed?type_name=Talisman+1.6+dCi+160+DPF+%282015-2018%29
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
- Lokalizacja: DW
- Rok produkcji: 2020
- Silnik: TCe 225 EDC
- Pojemność: 1.8
- Wersja: Initiale
- Dodatkowe info: Espace
Renault podawało różne interwały, najpierw był "for life", później 120tys. teraz 90tys. lub 4 lata.
Natomiast inni producenci używający tej samej skrzyni Getraga podają 60tys. 3/4 lata.
Natomiast inni producenci używający tej samej skrzyni Getraga podają 60tys. 3/4 lata.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 6 paź 21, 12:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Rok produkcji: 2016
- Silnik: 1.6 dci 160
- Pojemność: 1.6
- Wersja: Intense
Autorem opisu z forum Espace jestem ja więc przeklejam tutaj. Właśnie kupiłem olej i filtr i przymierzam się do drugiej wymiany.
Oto moja wymiana oleju w Talismanie. Od tej pory przejechałem 60 tys km i wszystko OK
Może się komuś przyda i zaoszczędzi trochę grosza. Instrukcja Renault zaleca wymianę oleju w skrzyni 6 biegowej Getrag 6DCT450 (diesle) co 90 tys km. W tą samą skrzynię wyposażone są Fordy (Powershift) i Volvo. Ci producenci zalecają wymianę po 60 tys. km, podobnie jak w DSG mokrej w VW. Wg mnie lepiej to zrobić bo skrzynia posiada sprzęgła mokre które pracują w oleju razem z elektrozaworami. W wyniku ścierania sprzęgieł zanieczyszczenia mogą uszkodzić elektrozawory. Taka moja teoria. Do wymiany posłużyłem się instrukcją od Forda ( w załączniku) oraz filmami
- wymiana oleju w skrzyni w Volvo https://vimeopro.com/completemedia/volvo-service/video/29488374
- wymiana oleju w skrzyni w Fordzie https://www.youtube.com/watch?v=M4WtZUhf7kM&t=1s
Długo się zastanawiałem jaki użyć olej. W końcu zdecydowałem się na Castrol Transmax Dual. Podobno jest to jeden z nielicznych olejów w pełni syntetycznych zalecany do naszych skrzyń
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/19E8F656DF04064D8025873C003BD53F/$File/bpxe-8tsewb.pdf
Inne oleje to:
Motul Multi DCTF
Ford BO-DC
Fuchs Titan DCTF
Oleju potrzeba 7l. Ja kupiłem 6 i po wlaniu tych 6 nie pojawił mi się w korku kontrolnym. Musiałem dolać parę setek starego. Olej kupiłem na allegro od użytkownika NET_HURT w cenie 37,99 zł za litr
Filtr kupiłem od Forda. Numer części oryginał OE Renault: 152004740R, FORD Indeks: 1589089 Nr fabryczny na filtrze wymontowanym z mojego auta to : 7M5R-6C631-AD. Jest to dokładnie taki sam numer jak filtr OE Ford zakupiony tutaj https://ford.sklep.pl/product-pol-13663-filtr-oleju-skrzyni-biegow-PowerShift-Ford-1589089.html.
Do wymiany oleju w talismanie trzeba wyjąć akumulator i podstawkę akumulatora. Reszta jak na filmikach Forda i Volvo.
Generalnie to wymiana polega w skrócie na:
- rozgrzać olej do 40 stopni. Można posłużyć się Clipem. Ja zrobiłem na oko na ciepłym silniku
- włączyć na 20s każdy bieg łącznie z manual
- wyjąć akumulator i podstawkę akumulatora
- odkręcić korek do napełniania oleju w skrzyni
- zdjąć osłony na dole i spuścić olej najpierw mały korek, potem duży i potem filtr
- założyć nowy filtr i oba korki
- odkręcić koło lewe i korek kontrolny
- nalać oleju aż pojawi się w korku kontrolnym
- zakręcić korek kontrolny i korek do napełniania
- odpalić auto i poczekać aż rozgrzeje się olej w skrzyni do 40 stopni - ja na oko.
- włączyć każdy bieg na 20 s
- odkręcić korek do napełniania i korek kontrolny
- poczekać aż olej wycieknie z korka kontrolnego i dolać ponownie aż zacznie wyciekać
- zakręcić oba korki i poskładać maszynę.
Minusem tej całej zabawy jest że przy każdej chęci dolania oleju i chęci odpalenia trzeba demontować akumulator i go ponownie montować. Ja nie montowałem do tego całego osprzętu. Po prostu kładłem aku na skrzynię, montowałem przewody i odpalałem. Nawet bez podłącznych rur od powietrza do filtra. Klepmy trzeba jednak przykręcić porządnie.
Oto moja wymiana oleju w Talismanie. Od tej pory przejechałem 60 tys km i wszystko OK
Może się komuś przyda i zaoszczędzi trochę grosza. Instrukcja Renault zaleca wymianę oleju w skrzyni 6 biegowej Getrag 6DCT450 (diesle) co 90 tys km. W tą samą skrzynię wyposażone są Fordy (Powershift) i Volvo. Ci producenci zalecają wymianę po 60 tys. km, podobnie jak w DSG mokrej w VW. Wg mnie lepiej to zrobić bo skrzynia posiada sprzęgła mokre które pracują w oleju razem z elektrozaworami. W wyniku ścierania sprzęgieł zanieczyszczenia mogą uszkodzić elektrozawory. Taka moja teoria. Do wymiany posłużyłem się instrukcją od Forda ( w załączniku) oraz filmami
- wymiana oleju w skrzyni w Volvo https://vimeopro.com/completemedia/volvo-service/video/29488374
- wymiana oleju w skrzyni w Fordzie https://www.youtube.com/watch?v=M4WtZUhf7kM&t=1s
Długo się zastanawiałem jaki użyć olej. W końcu zdecydowałem się na Castrol Transmax Dual. Podobno jest to jeden z nielicznych olejów w pełni syntetycznych zalecany do naszych skrzyń
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/19E8F656DF04064D8025873C003BD53F/$File/bpxe-8tsewb.pdf
Inne oleje to:
Motul Multi DCTF
Ford BO-DC
Fuchs Titan DCTF
Oleju potrzeba 7l. Ja kupiłem 6 i po wlaniu tych 6 nie pojawił mi się w korku kontrolnym. Musiałem dolać parę setek starego. Olej kupiłem na allegro od użytkownika NET_HURT w cenie 37,99 zł za litr
Filtr kupiłem od Forda. Numer części oryginał OE Renault: 152004740R, FORD Indeks: 1589089 Nr fabryczny na filtrze wymontowanym z mojego auta to : 7M5R-6C631-AD. Jest to dokładnie taki sam numer jak filtr OE Ford zakupiony tutaj https://ford.sklep.pl/product-pol-13663-filtr-oleju-skrzyni-biegow-PowerShift-Ford-1589089.html.
Do wymiany oleju w talismanie trzeba wyjąć akumulator i podstawkę akumulatora. Reszta jak na filmikach Forda i Volvo.
Generalnie to wymiana polega w skrócie na:
- rozgrzać olej do 40 stopni. Można posłużyć się Clipem. Ja zrobiłem na oko na ciepłym silniku
- włączyć na 20s każdy bieg łącznie z manual
- wyjąć akumulator i podstawkę akumulatora
- odkręcić korek do napełniania oleju w skrzyni
- zdjąć osłony na dole i spuścić olej najpierw mały korek, potem duży i potem filtr
- założyć nowy filtr i oba korki
- odkręcić koło lewe i korek kontrolny
- nalać oleju aż pojawi się w korku kontrolnym
- zakręcić korek kontrolny i korek do napełniania
- odpalić auto i poczekać aż rozgrzeje się olej w skrzyni do 40 stopni - ja na oko.
- włączyć każdy bieg na 20 s
- odkręcić korek do napełniania i korek kontrolny
- poczekać aż olej wycieknie z korka kontrolnego i dolać ponownie aż zacznie wyciekać
- zakręcić oba korki i poskładać maszynę.
Minusem tej całej zabawy jest że przy każdej chęci dolania oleju i chęci odpalenia trzeba demontować akumulator i go ponownie montować. Ja nie montowałem do tego całego osprzętu. Po prostu kładłem aku na skrzynię, montowałem przewody i odpalałem. Nawet bez podłącznych rur od powietrza do filtra. Klepmy trzeba jednak przykręcić porządnie.
Ostatnio zmieniony 13 paź 21, 7:38 przez agent, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 sty 22, 17:12
- Lokalizacja: Wrocław
- Rok produkcji: 2016
- Silnik: 1.6 Dci 160 EDC
- Pojemność: 1600
- Wersja: Initiale
Hej, czy zna ktoś w okolicach Wrocławia warsztat znający te skrzynie i któremu warto zlecić wymianę oleju i filtra? Jak dotąd 2 warsztaty do których dzwoniłem wciskają mi że to sucha skrzynia i oleju się nie wymienia. W ASO z kolei 1,5 tys zł.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 1220 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 1 Odpowiedzi
- 1869 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 1784 Odsłony
-
Ostatni post autor: michur
-
- 5 Odpowiedzi
- 4796 Odsłony
-
Ostatni post autor: lelek153
-
- 3 Odpowiedzi
- 4837 Odsłony
-
Ostatni post autor: Michalczewa
-
- 2 Odpowiedzi
- 2080 Odsłony
-
Ostatni post autor: zbigib
-
- 0 Odpowiedzi
- 1589 Odsłony
-
Ostatni post autor: rawo
-
- 0 Odpowiedzi
- 1265 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 3254 Odsłony
-
Ostatni post autor: irek255
-
- 7 Odpowiedzi
- 3018 Odsłony
-
Ostatni post autor: Perpetum