Momenty dokręcania śrub.

Tymczasowe forum do zakładania wszystkich nowych tematów, zanim powstaną dedykowane działy. Można tu śmiało pisać, wszystko później trafi w odpowiednie miejsca na forum.
zbigib
Posty: 9
Rejestracja: 07 paź 2021, 12:35
Lokalizacja: Milanówek
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 150 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: ZEN

Momenty dokręcania śrub.

Post autor: zbigib »

Cześć. Czy ktoś z Was ma gdzieś dane z jakim momentem dokręca się śrubę od napinacza paska klinowego w benzynie TCE (w dCi jest inaczej montowany napinacz)?
Oraz z jakim momentem dokręcać śruby górnej poduszki silnika? Trzeba ją zdemontować aby podnieść lewarkiem silnik do góry bo inaczej nie odkręci się napinacza (tylko w benzynach)
Wykupiłem czasową wersję Autodaty i są prawie wszystkie śruby oprócz właśnie tych. Słaba jest ta Atodata. Full opcja i nie ma tak istotnych rzeczy.
Coś ktoś wie?
Można na czuja dokręcać, ale wolę mieć pewność.
Bogdans
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 2022, 19:22
Lokalizacja: Wojkowice
Rok produkcji: 2016
Silnik: 150Tce
Pojemność: 1600
Wersja: Intens

Post autor: Bogdans »

Układ wydechowy
Blacha (-y) termoizolacyjna (-e) kolektora spalin.
6 Nm
Rura wydechowa
21 Nm
Uchwyt - rury wydechowej
21 Nm
Katalizator
15 Nm Wymienić opaskę zaciskową.
Uchwyt katalizatora
25 Nm
System zasysania powietrza
Kolektor ssący
27 Nm
Ładowanie
Turbosprężarka
Image
do głowicy cylindrowej 33 Nm
Przewód zasilający płynu chłodzącego do turbosprężarki
wydrążona śruba(y) 25 Nm
Przewód powrotny płynu chłodzącego do turbosprężarki
wydrążona śruba(y) 25 Nm
Przewód doprowadzania oleju turbosprężarki.
wydrążona śruba(y) 25 Nm
Przewód powrotny oleju do turbosprężarki
10 Nm
Powstawanie mieszaniny
Przewód wysokociśnieniowy
34 Nm Wymienić przewód(-y) wysokociśnieniowy(-e).
Pompa wysokiego ciśnienia
10 Nm
Dystrybutor paliwa
21 Nm
Czujnik ciśnienia paliwa
55 Nm
Klimatyzacja
Sprężarka klimatyzacji
25 Nm
Przewód ciśnieniowy – kompresor klimatyzacji
8 Nm
Przewód ciśnieniowy skraplacza klimatyzacji
8 Nm
System chłodzenia
Obudowa termostatu cieczy chłodzącej
25 Nm
Pompa cieczy chłodzącej
Pompa cieczy chłodzącej, M8 25 Nm
Blok silnika
Wał korbowy
Stopień 01 34 Nm
Stopień 02 60°
Korbowód
Stopień 01 20 Nm
Stopień 02 60°
Śruba centralna wału korbowego.
Stopień 01 30 Nm Zastosować nową śrubę.
Stopień 02 60°
Koło zamachowe
108 Nm
Łożyskowanie silnika
Wspornik agregatu
M10 62 Nm
M12 105 Nm
M14 180 Nm
Przedłużenie wspornika agregatu
M8 21 Nm
M10 62 Nm
M14 180 Nm
Płyta (-y) usztywniająca (-e) wspornika agregatu
M10 62 Nm
Podpora skrętna
na wsporniku osi 180 Nm
na uchwycie drążka oporowego 180 Nm
Uchwyt – podpora momentu obrotowego
105 Nm
Uchwyt silnika
na pokrywie obudowy rozrządu 62 Nm
Łoże silnika
na karoserii 62 Nm
Smarowanie silnika
Chłodnica oleju
7 Nm
Pompa olejowa
25 Nm
Koło łańcuchowe gładkie - pompa olejowa
55 Nm
Kontrola silnika
Koło wałka rozrządu sterującego wylotem.
Stopień 01 35 Nm Zastosować nową śrubę.
Stopień 02 30°
Koło wałka rozrządu sterowania dolotu
Stopień 01 35 Nm Zastosować nową śrubę.
Stopień 02 30°
Zawór elektromagnetyczny regulacji wałka rozrządu
10 Nm
Prowadnica łańcucha napędowego - silnik sterujący
25 Nm
Szyna chwytowa łańcucha napędowego - silnik sterujący
25 Nm
Napinacz łańcucha napędowego pompy oleju
10 Nm
Napinacz łańcucha napędowego - silnik sterujący
10 Nm
Osłona rozrządu
M6 7 Nm
M8 26 Nm
M10 55 Nm
M12 75 Nm
Górna osłona rozrządu
10 Nm
Agregaty poboczne
Alternator
25 Nm
Uchwyt – prądnicy
50 Nm
Napinacz paska agragatu
40 Nm Należy użyć nowej (-ych) części.
System uruchamiania
Rozrusznik
62 Nm
Układ zapłonu
Świece zapłonowe
24 Nm
Zwój zapłonowy
7 Nm
Głowica cylindra
Łożysko wałka rozrządu
Image
10 Nm
Pokrywa zaworów
9 Nm
Śruby głowicy cylindrów
Image
Stopień 01 40 Nm Zastosować nowe śruby.
Stopień 02 100°
Stopień 03 Poluzować śrubę(y).
Stopień 04 40 Nm
Stopień 05 95°
Stopień 06 95°


Hamulec, oś przednia
Zacisk hamulca tarczowego przedniej osi
29 - 39 Nm
Wspornik hamulca tarczowego przedniej osi
105 Nm Zastosować nowe śruby.
Tarcza hamulcowa przedniej osi
8 Nm Zastosować nowe śruby.
Przewód hamulcowy giętki, oś przednia
34 - 46 Nm
Zawór odpowietrzający, oś przednia
7 - 9 Nm
Czujnik prędkości obrotowej koła, oś przednia
8 Nm
Resorowanie osi przedniej
Kolumna McPhaersona przedniej osi
na karoserii 21 Nm
przy zwrotnicy 105 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Tłoczysko - amortyzator
62 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Układ kierowniczy oś przednia
Przegub kolumny kierowniczej na dole
62 Nm Zastosować nową śrubę.
Przekładnia kierownicza
180 Nm Użyć nowych śrub i nakrętek.
Kierownica
44 Nm Zastosować nową śrubę.
Kolumna sterownicza
21 Nm Zastosować nowe śruby.
Drążek kierowniczy na przekładni kierowniczej
90 Nm
Końcówka drążka kierowniczego na zwrotnicy
37 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Głowica drążka torowego na drążku torowym
53 Nm
Osłona termiczna przekładni kierowniczej
8 Nm
Zawieszenie kół, oś przednia
Wahacz poprzeczny przedniej osi
przednie mocowanie 190 Nm Użyć nowych śrub i nakrętek.
tylne mocowanie 190 Nm Użyć nowych śrub i nakrętek.
Piasta koła/łożysko koła osi przedniej
105 Nm Dokręcić na krzyż.
Wał napędowy przedniej osi
200 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Łożysko stabilizatora przedniej osi przy wsporniku agregatu
21 Nm
Wspornik stabilizatora przedniej osi przy kolumnie McPhaersona
62 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Wspornik stabilizatora przedniej osi przy stabilizatorze
62 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Przegub nośny przedniej osi przy zwrotnicy
62 Nm Zastosować nową(e) nakrętkę(i).
Łoże silnika
na karoserii 62 Nm
Wspornik agregatu
M10 62 Nm
M12 105 Nm
M14 180 Nm
Płyta (-y) usztywniająca (-e) wspornika agregatu
M10 62 Nm
Przedłużenie wspornika agregatu
M8 21 Nm
M10 62 Nm
M14 180 Nm
Podpora skrętna
na wsporniku osi 180 Nm
na uchwycie drążka oporowego 180 Nm
Uchwyt – podpora momentu obrotowego
105 Nm
Koła/opony
Element instalacji koła
130 Nm Dokręcić na krzyż.
ODPOWIEDZ