Renault Talisman Wymiana chłodniczki EGR

Układ wydechowy, tłuminiki, katalizatory, DPF w Renault Talisman. Porady, pytania, usterki, serwis.
bigtomi
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 21, 17:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1,6 dci
Pojemność: 160
Wersja: Initiale Paris
Dodatkowe info: Talisman

Renault Talisman Wymiana chłodniczki EGR

Post autor: bigtomi »

Czy ktoś już wymieniał chłodnicę EGR w inny sposób żeby nie było tyle rozkręcania jak na filmie i jakie są objawy u mnie nieraz czuć spaliny w kabinie ale nie zawsze przebieg 67000km zdjęcia mile widziane.

deng
Posty: 43
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

Przy takim przebiegu to już możesz myśleć o wymianie całego EGR a nie tylko chłodniczki, przy 80tys. EGR często jest już zapieczony.
Na tym filmie to i tak lajtowo.
Objawy są takie, jak piszesz - smród spalin w kabinie, to będzie narastać.
Zdecydowanie odradzam kupowanie auta z tym silnikiem (1.6dCi 160KM) z rynku wtórnego. Do wadliwego EGR-a dochodzi jeszcze pękający blok (Renault dopłaca do wymiany silnika w zależności od przebiegu).
bigtomi
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 21, 17:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1,6 dci
Pojemność: 160
Wersja: Initiale Paris
Dodatkowe info: Talisman

Post autor: bigtomi »

A ja czytałem że to najlepszy silnik a na tym filmiku jest powyżej 100tyś nic o zaworze egr nie wspominał
deng
Posty: 43
Rejestracja: 23 wrz 21, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Post autor: deng »

Bo auto jeździ dopóki błędami nie rzygnie.

Tu masz o błędach i wymianie EGR łącznie ze zdjęciem (jeden z wielu wątków, musisz się zarejestrować):
https://forum.renaultespace.pl/viewtopic.php?f=119&t=14289

Tu masz o wadzie fabrycznej (po francusku ale translator ogarnie):
https://www.largus.fr/actualite-automobile/renault-espace-talisman-et-trafic-risque-de-casse-du-moteur-16-dci-9928390.html

A tu dłuższy opis od kilku osób czym to się może objawiać i jak wygląda stanowisko serwisu/centrali łącznie z wymianą silnika:
https://forum.renaultespace.pl/viewtopic.php?f=115&t=13882
agent
Posty: 12
Rejestracja: 6 paź 21, 12:35
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1.6 dci 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Intense

Post autor: agent »

Hehe na filmie moje auto :) Wiedziałem żeby się za nie brać za to samemu. Niektórzy opuszczają "wózek"/"sanki" w dół ale nie wiem czy to lepsza metoda. U mnie w pewnym momencie zaczął gwizdać jakby był nieszczelny dolot. Potem jak podniosłem auto na podnośniku i zblokowałem gaz na około 2500 obr to po przyłożeniu dłoni do ośki chłodniczki czuć było jak wieje. Wcześniej już dawno temu chłodniczka była lekko okopcona.
stutz
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 21, 19:50
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1.6 DCI 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Intens

Post autor: stutz »

Jaki jest taki orientacyjny koszt wymiany - szczególnie chodzi mi o koszty pracy ?
tsoltysik
Posty: 10
Rejestracja: 26 lut 22, 17:34
Lokalizacja: Dobrzykowice
Rok produkcji: 2016
Silnik: dCi 160 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Initiale Paris

Post autor: tsoltysik »

Dostałem wycenę wymiany chłodniczki EGR po przeglądzie w Renault Nawrot Długołęka (Wrocław). Ceny brutto.
815 zł chłodniczka
~290 zł śruby i uszczelki
2880 zł robocizna
425 zł napełnienie układu chłodzenia

W sumie 4400 zł a po rabacie 15% wychodzi 3750 zł. Zaproponowali taki rabat, bo auto ma ponad 4 lata. Może dadzą nawet 20%, ale to dalej 3500 zł.
wader
Posty: 7
Rejestracja: 28 wrz 21, 19:46
Lokalizacja: Żory
Rok produkcji: 2016
Silnik: DCI 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Zen

Post autor: wader »

stutz pisze: 4 lis 21, 22:16 Jaki jest taki orientacyjny koszt wymiany - szczególnie chodzi mi o koszty pracy ?
2400 zł = 1400 części (chłodnia spalin, zestaw montażowy turbosprężarki, uszczelka) + 1000 robocizna, w niezależnym warsztacie. Do chodniczki dostali się przez wyciągnięcie trubosprężarki, dlatego potrzeby był zestaw montażowy turbiny.

Pytanie, czy ktoś wie, czy Renault poprawiało jakoś konstrukcyjnie tą chłodniczkę na przestrzeni lat, żeby wytrzymywała dłużej? Trzy razy zmieniał się numer OE części, ale to może nic nie znaczyć.
Po jakim przebiegu i ile razy wymienialiście to ustrojstwo? U mnie padło po ponad 100 tys km.
agent
Posty: 12
Rejestracja: 6 paź 21, 12:35
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1.6 dci 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Intense

Post autor: agent »

Na ruskim forum znalazłem kolesia który sam sobie zregenerował oś tej chłodniczki. Ale to by pewnie kosztowało w warsztacie tokarko-frezarskim podobnie jak nowa chłodniczka. Widziałem też że przerabiali tą chłodniczkę w taki sposób że ciągle kierowała spaliny w wydech bez wymiany z płynem chłodzącym. Gruszka od sterowania była wtedy chyba odłączona albo ruszała samą ośką ale już nie klapą chłodniczki.
I wtedy sobie pomyślałem czy jakby odłączyć gruszkę sterującą od osi chłodniczki to by komputer zauważył błąd. Moim zdaniem nie. Chłodniczka musiałaby być zablokowana w pozycji na przelot spalin od razu w wydech. Wtedy chłodniczka by się praktycznie nie zużyła nigdy. Minus pewnie taki
że wolniej by się rozgrzewał na zimnym silniku. Chętnie bym się dowiedział czy ktoś tak zrobił i działa.
agent
Posty: 12
Rejestracja: 6 paź 21, 12:35
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1.6 dci 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Intense

Post autor: agent »

Kolejny film z wymiany tym razem z odkręceniem belki
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post