Zapach spalin w kabinie i błędy układu wtrysku
: 4 lis 21, 21:05
Opiszę mój problem. Autko mam już drugi rok 1.6 dci 169 KM. na początku były różne błędy nie błędy (start/stop, skontroluj układ wtrysków, skontroluj układ wydechowy - czyli typowe błędy o jakich tu czytam ... - po wymianie akumulatora - prawie rok był spokój. i ostatnio się zaczęło. Od czasu do czasu zaczął rano przy zapalaniu silnika pojawiać zapach spalin taki jak ze starego 1.9 diesel VW. Raz mocniej raz słabiej - czułem ze coś z tego będzie niedobrego. i w końcu pojawił się komunikat dotyczący wyłączenia "start-stopu" oraz sprawdź układ wtrysku paliwa no i żółty kluczyk serwisowy a co za tym idzie komfort jazdy przy prędkości powyżej 60 km/h spadł znacząco.
Dałem do mechanika podłączył kompa - i wyszły następujące błędy:
DTC148E22 działanie turbosprężarki - (mechanik mówi że one wyglądają dobrze....
DTC200094 filtr NOX (to chyba chodzi o czujnik...?
DTC200292 Filtr cząstek stałych
DTC053016 napięcie czujnika ciś. czynnika chłod.
błędy zostały skasowane, samochód uruchomiony na nowo i nic...błędy nie wyskoczyły ponownie, auto pochodziło u mechanika z pół godziny, auto jeździ dalej już tydzień i błędów nie ma. Ale zapach spalin wraca rano raz słabiej raz mocniej czuje się jak na bombie zegarowej - czekam kiedy ponownie wyskoczy błąd...
co radzicie ? - od czego zacząć ?- co zasugerować mechanikowi (zrobiłem teraz autem na trasie ponad 200km - to dpf raczej powinien być czysty)
mi chodzą takie pomysły - jak np. rurka gumowa przy czujniku spalin....podobno sie zapycha, moze to EGR czy chłodniczka EGR o której mowa w tym dziale....
jakie są wasze doświadczenia, chodzi o to aby nie rozbierać połowy auta i nie szukać na oślep
Dałem do mechanika podłączył kompa - i wyszły następujące błędy:
DTC148E22 działanie turbosprężarki - (mechanik mówi że one wyglądają dobrze....
DTC200094 filtr NOX (to chyba chodzi o czujnik...?
DTC200292 Filtr cząstek stałych
DTC053016 napięcie czujnika ciś. czynnika chłod.
błędy zostały skasowane, samochód uruchomiony na nowo i nic...błędy nie wyskoczyły ponownie, auto pochodziło u mechanika z pół godziny, auto jeździ dalej już tydzień i błędów nie ma. Ale zapach spalin wraca rano raz słabiej raz mocniej czuje się jak na bombie zegarowej - czekam kiedy ponownie wyskoczy błąd...
co radzicie ? - od czego zacząć ?- co zasugerować mechanikowi (zrobiłem teraz autem na trasie ponad 200km - to dpf raczej powinien być czysty)
mi chodzą takie pomysły - jak np. rurka gumowa przy czujniku spalin....podobno sie zapycha, moze to EGR czy chłodniczka EGR o której mowa w tym dziale....
jakie są wasze doświadczenia, chodzi o to aby nie rozbierać połowy auta i nie szukać na oślep