Zapach spalin w kabinie i błędy układu wtrysku

Układ wydechowy, tłuminiki, katalizatory, DPF w Renault Talisman. Porady, pytania, usterki, serwis.
stutz
Posty: 3
Rejestracja: 24 października 2021, 19:50
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1.6 DCI 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Intens

Zapach spalin w kabinie i błędy układu wtrysku

Post autor: stutz »

Opiszę mój problem. Autko mam już drugi rok 1.6 dci 169 KM. na początku były różne błędy nie błędy (start/stop, skontroluj układ wtrysków, skontroluj układ wydechowy - czyli typowe błędy o jakich tu czytam ... - po wymianie akumulatora - prawie rok był spokój. i ostatnio się zaczęło. Od czasu do czasu zaczął rano przy zapalaniu silnika pojawiać zapach spalin taki jak ze starego 1.9 diesel VW. Raz mocniej raz słabiej - czułem ze coś z tego będzie niedobrego. i w końcu pojawił się komunikat dotyczący wyłączenia "start-stopu" oraz sprawdź układ wtrysku paliwa no i żółty kluczyk serwisowy a co za tym idzie komfort jazdy przy prędkości powyżej 60 km/h spadł znacząco.

Dałem do mechanika podłączył kompa - i wyszły następujące błędy:
DTC148E22 działanie turbosprężarki - (mechanik mówi że one wyglądają dobrze....
DTC200094 filtr NOX (to chyba chodzi o czujnik...?
DTC200292 Filtr cząstek stałych
DTC053016 napięcie czujnika ciś. czynnika chłod.

błędy zostały skasowane, samochód uruchomiony na nowo i nic...błędy nie wyskoczyły ponownie, auto pochodziło u mechanika z pół godziny, auto jeździ dalej już tydzień i błędów nie ma. Ale zapach spalin wraca rano raz słabiej raz mocniej czuje się jak na bombie zegarowej - czekam kiedy ponownie wyskoczy błąd...

co radzicie ? - od czego zacząć ?- co zasugerować mechanikowi (zrobiłem teraz autem na trasie ponad 200km - to dpf raczej powinien być czysty)

mi chodzą takie pomysły - jak np. rurka gumowa przy czujniku spalin....podobno sie zapycha, moze to EGR czy chłodniczka EGR o której mowa w tym dziale....
jakie są wasze doświadczenia, chodzi o to aby nie rozbierać połowy auta i nie szukać na oślep
deng
Posty: 22
Rejestracja: 23 września 2021, 10:47
Lokalizacja: DW
Rok produkcji: 2020
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale
Dodatkowe info: Espace

Re: Zapach spalin w kabinie i błędy układu wtrysku

Post autor: deng »

Na 99.9% przynajmniej chłodniczka EGR, być może całośc do wymiany.
Może być jeszcze nieszczelność na wtryskach ale jeżeli nie miałeś wymienianej chłodniczki to obstawiam jednak ją - to było średnio kilka razy na gwarancji wymieniane i nadal jest ten sam spier... projekt (czyli wymienisz, pojeździsz 40-80kkm i zabawa od nowa).
stutz
Posty: 3
Rejestracja: 24 października 2021, 19:50
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2016
Silnik: 1.6 DCI 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Intens

Re: Zapach spalin w kabinie i błędy układu wtrysku

Post autor: stutz »

Dziękuję za opinie - Czy do takiego wniosku - że to chłodniczka EGR - doszedłeś bo mam zapach spalin czy też po opisanych błędach komputera , czy może jedno i drugie ?
BelYaal
Posty: 9
Rejestracja: 10 listopada 2021, 14:47
Lokalizacja: Serock
Rok produkcji: 2015
Silnik: DCI 160
Pojemność: 1.6
Wersja: Sedan

Re: Zapach spalin w kabinie i błędy układu wtrysku

Post autor: BelYaal »

Witam
Na poczatku przywitam sie ze wszystkimi, jako roczny uzytkownik talismana 1.6 DCI 160KM automat z 2015.
Auto odkupilem od kogos, kto o nie nie dbal.
Tzn, jako, ze bylo wjechane z niezla predkscia na kraweznik, to musialem w nim wymienic jedna felge, zrobic korekte toru jazdy, przedziurawiony intercooler, polamane niektore plastiki i o dziwo jezdzila nim kobita, tylko z dzieciarnia i wiekszosc szkod pewnie wykonana przez nie, jak chocby wgnieciony pewnie paluchem jeden z czujnikow, co spokojnie dalo sie go wlozyc w miejsce. Te co byly walniete plastiki to wymienilem.
I teraz ide do Waszych bledow... pojawial mi sie czasem blad aby skontrolowac uklad wydechowy i tez wtryskiwacze. W Renault uzupelnilem wszelakie jakies akcje darmowe serwisowe z aktualizacja oprogramowania itd, ale blad raz byl, raz znikal.
Udalem sie do jednego warsztatu i tam kumaty elektryk znalazl, ze jeden modul w kompie jest do wymiany, co zrobil i bylo to zawsze tansze niz caly komputer. Bledy zniknely czyli te o ukladzie wydechowym i o wtryskiwaczach.
Pojawial sie czasem, ale sporadycznie jeszcze o swiecy zarowej, co ten sam alektryk znalazl, ze sie jedna przepalila, czyl bede mial to jeszcze do roboty i to normalna sprawa, jako, ze mam jakies 110000 na liczniku.
I teraz... jak jezdze normalnie, miasto, czy czasem na mazury, to wszystko gra, ale jest jedna sekwencja jazdy, ktora powoduje, ze wali mi spalinami do kabiny.
Normalnie, nic nie czuc, nic nie zawiewa, ale jak z wawy wracam so siebie do Serocka, czyli troche miasta, potem na szybkiej 90-100 km/h, potem zwalniam juz w Serocku i zlapia mnie swiatla w jednym miejscy, wtedy mi podwiewiewa spalinami.
Serwis Renault jak bylem na tych akcjch krzyczal, ze chlodniczka do wymiany wlasnie.
W tym warsztacie, uwazaja, ze cos wyzej, jakas gowniana uszczelka za 5 zlociszy, tylko aby ja wymienic, to trzeba wymontowac caly silnik aby sie tam dobrac, czyli koszty o 1000 wyzej.
Wiec skoro nie zagazowywuje mnie wciaz, to narazie sobie to odpuscilem, ale jednak meczy, bo kazdy by chcial aby jego autko bylo cacane.
ODPOWIEDZ