Skrzynia automatyczna 1.6 Tce 2016r.

Wszystko na temat obsługi, usterek, serwisowania skrzyń biegów w Renault Talisman.
mlodyxr
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 21, 22:40
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 1.5 EDC
Pojemność: 1500
Wersja: Zen Energy

Post autor: mlodyxr »

Jestem umuwiony do ASO zobaczymy co specjalisci orzekna. Przez telefon proponowali adaptacje i aktualizacje softu skrzyni.
roobert
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 21, 17:22
Lokalizacja: Wolsztyn
Rok produkcji: 2017
Silnik: TCe 200 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Intens

Post autor: roobert »

zbigib pisze: 22 paź 21, 9:12 Cześć. Ja mam skrzynię w TCE 150KM już wymienioną na drugą poprawioną. Stało się to na gwarancji przy przebiegu 17tys. Teraz samochód ma przejechane 125tys. Przy 100tys przebiegu auta był wymieniany olej w skrzyni w ASO. Od jakiegoś czasu właśnie zaczął mi też szarpać przy ruszaniu, już po wymianie oleju i wyjechaniu z ASO był taki jakiś bardziej wyrywny na tym oleju. No ale był gorący dzień i samochód rozgrzany przez serwis, wiec się nie czepiałem. Teraz zwłaszcza jak samochód jest zimny jest niefajnie. Do tyłu rusza idealnie. W trakcie jazdy też jest wszystko ok. Najgorsze jest to ruszanie, zupełnie jakby początkujący kierowca uczył się operować sprzęgłem, a jak mocniej wcisnę to koła zrywają przyczepność jakby zamiast sprzęgła ciernego była zębatka. Jak w aucie rajdowym zero-jedynkowo :lol: . Jak się skrzynia rozgrzeje to już jest lepiej, ale muszę wręcz muskać pedał gazu. Jest to operowanie gazem bardzo wkurzające bo jak za lekko to "żabkuje" a jak za mocno to szarpie tzn. chce wyrwać tak jakby chciał rwać asfalt. Tez się zastanawiam czy nie da się tego jakoś programowo ogarnąć. Zwłaszcza, że tylko jest dyskomfort przy ruszaniu do przodu z jedynki, potem na dwójkę przerzuca ok. W trakcie jazdy na wszystkich biegach wzorcowo.
Cześć.
Wydaje mi się że moje auto zaczyna tak samo się zachowywać. Czy byłeś w serwisie i możesz podzielić się co zostało zrobione aby normalnie ruszać z miejsca. Mam jeszcze kilka miesięcy przedłużonej gwarancji, ale nie bardzo wiem od czego zacząć. Przy ostatnim przeglądzie zgłaszałem to ale serwis nie stwierdził nieprawidłowości.
zbigib
Posty: 9
Rejestracja: 7 paź 21, 12:35
Lokalizacja: Milanówek
Rok produkcji: 2016
Silnik: TCe 150 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: ZEN

Post autor: zbigib »

Cześć.
Miałem sam zrobić adaptacje silników krokowych sprzęgieł, ale trochę bałem się, że coś pójdzie nie tak. Byli tacy co robili i efekt był super, ale i był ktoś komu powaliło to skrzynię i został autoryzowany serwis. Umówiłem się, więc w ASO na początku roku na adaptację. Mają to zrobić za pomocą Clipa. Doradca serwisowy sprawdził też na miejscu czy nie ma żadnej akcji serwisowej na moją skrzynię. Okazało się, że nie ma. Mówił też, że po podłączeniu się do Clipa może się okazać, iż jest nowy soft bo często tak mają. Zależy to od tego kiedy skrzynia była wyprodukowana, jaka wersja oprogramowania już jest bo mogło to być wykonane przez aso wcześniej. Twierdził, iż takie przyuczenie już robili wielokrotnie i zawsze pomagało, więc i teraz to obstawia. Okaże się po 4 Stycznia co to dało.
sipsip
Posty: 10
Rejestracja: 7 paź 21, 15:54
Lokalizacja: Lublin
Rok produkcji: 2019
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Initiale Paris

Post autor: sipsip »

roobert pisze: 27 gru 21, 18:01
zbigib pisze: 22 paź 21, 9:12 Cześć. Ja mam skrzynię w TCE 150KM już wymienioną na drugą poprawioną. Stało się to na gwarancji przy przebiegu 17tys. Teraz samochód ma przejechane 125tys. Przy 100tys przebiegu auta był wymieniany olej w skrzyni w ASO. Od jakiegoś czasu właśnie zaczął mi też szarpać przy ruszaniu, już po wymianie oleju i wyjechaniu z ASO był taki jakiś bardziej wyrywny na tym oleju. No ale był gorący dzień i samochód rozgrzany przez serwis, wiec się nie czepiałem. Teraz zwłaszcza jak samochód jest zimny jest niefajnie. Do tyłu rusza idealnie. W trakcie jazdy też jest wszystko ok. Najgorsze jest to ruszanie, zupełnie jakby początkujący kierowca uczył się operować sprzęgłem, a jak mocniej wcisnę to koła zrywają przyczepność jakby zamiast sprzęgła ciernego była zębatka. Jak w aucie rajdowym zero-jedynkowo :lol: . Jak się skrzynia rozgrzeje to już jest lepiej, ale muszę wręcz muskać pedał gazu. Jest to operowanie gazem bardzo wkurzające bo jak za lekko to "żabkuje" a jak za mocno to szarpie tzn. chce wyrwać tak jakby chciał rwać asfalt. Tez się zastanawiam czy nie da się tego jakoś programowo ogarnąć. Zwłaszcza, że tylko jest dyskomfort przy ruszaniu do przodu z jedynki, potem na dwójkę przerzuca ok. W trakcie jazdy na wszystkich biegach wzorcowo.
Cześć.
Wydaje mi się że moje auto zaczyna tak samo się zachowywać. Czy byłeś w serwisie i możesz podzielić się co zostało zrobione aby normalnie ruszać z miejsca. Mam jeszcze kilka miesięcy przedłużonej gwarancji, ale nie bardzo wiem od czego zacząć. Przy ostatnim przeglądzie zgłaszałem to ale serwis nie stwierdził nieprawidłowości.
Miałem dokładnie taki sam objaw, nauczyłem się tak operować gazem, że miałem problem w serwisie żeby zaprezentować "żabkowanie lub inaczej kangurzenie". Po kilku wizytach w serwisie, adaptacji skrzyni i zaktualizowaniu softu w silniku w końcu wymienili sprzęgło. Wymiana przy 40 tyś, obecnie 55 tyś., jak na razie jest ok.
PitereK
Posty: 9
Rejestracja: 7 gru 21, 15:43
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2017
Silnik: TCe 200 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Initiale Paris

Post autor: PitereK »

U mnie problem z szarpiącą skrzynią został rozwiązany przez wymianę sprzęgła. Na komputerze wyszło, że to nie sama skrzynia a sprzęgło nawala... podszedłem sceptycznie ale z racji wymiany na przedłużonej gwarancji nic nie ryzykowałem. Był to strzał w 10! Problem z szarpaniem rozwiązany. Mam subiektywne odczucie, że w trybie Comfort skrzynia jest trochę wolniejsza niż była, na Sport jest OK.
Koszt operacji w ASO - bagatela, blisko 9k PLN.
Keyser
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 21, 8:37
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Rok produkcji: 2018
Silnik: TCe 225 EDC
Pojemność: 1.8
Wersja: Intens

Post autor: Keyser »

Mam wskazówkę dla tych którzy mają problemy z tą nieszczęsną skrzynią. U mnie po długich bojach, adaptacjach, przeprogramowywaniu, itd. wymienili skrzynię na nową. Zlecenie założone tuż przed końcem gwarancji, wymiana po gwarancji. Gość z serwisu powiedział, że Renault wymienia te skrzynie nawet do 5 lat po zakupie w ramach akcji serwisowej. Ale jest to niby nieoficjalnie.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale warto by było przycisnąć serwis jeżeli ma ktoś auto już po gwarancji.
Kreciszeczek
Posty: 2
Rejestracja: 1 lut 22, 23:42
Lokalizacja: Bibice, pow. krakowski
Rok produkcji: 2015
Silnik: TCe 200 EDC
Pojemność: 1.6
Wersja: Initiale Paris

Post autor: Kreciszeczek »

Chyba nie ma w tym aucie tak irytującej rzeczy jak ta skrzynia. Próbowałem aktualizacje i przyuczanie, pomogło na krótko. Dotychczas myślałem że to jest problem softu a nie jakiejś mechaniki, ale skoro piszecie też o tym sprzęgle tu to może warto powymieniac. Tyle że jak mam tak latać i wydawać pieniądze licząc że akurat to pomoże to dramat :(
E420
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 22, 18:26
Lokalizacja: Ełk
Rok produkcji: 2016
Silnik: Tce 150 EDC
Pojemność: 1600
Wersja: Intens

Post autor: E420 »

Mam od 2 lat talismana 1.6 tce/150 skr'ynia EDC z 2016r..Kupiłem w styczniu 2021 z przebiegiem 153tys. Od początku auto było zrywne biegi zmieniało płynnie czasem z takim jeknieciem. Przy 165tys. Pojawiły się szarpniecia przy ruszaniu A start pod górkę wręcz wibracje budy...zmieniłem w ASO olej,wczytali nowy program skrzyni..zmiana prawie żadna. W skrzyni przy 44tys. Coś robiono w ASO potem przy 150tys. Tyle wiem.. kolejne takie zabiegi nic nie pomogą A o akcji przywolawczej wymiany nic nie chcą mówić. Może była już robiona. Skrzynia w ASO 30tys zł. Po regeneracji ASO 18tys. Czy znacie może jakiś dobry serwis który wymienił by sprzęgła? Jaki to koszt bo słyszałem że 13 do 15tys zł.
watoran
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 21, 14:06
Lokalizacja: Tychy
Rok produkcji: 2017
Silnik: TCe 150 EDC
Pojemność: 1618
Wersja: Zen

Post autor: watoran »

....może warto zapytać tych co regenerują takie sprzęgła ?
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-automat-dw5001-dw5003-dw5004-renault-10894186630
Oni prawdopodobnie tylko regenerują a nie wymieniają (i trzeba im oddać zużyte sprzęgło) ale mogą zasugerować jakiś warsztat ?
E420
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 22, 18:26
Lokalizacja: Ełk
Rok produkcji: 2016
Silnik: Tce 150 EDC
Pojemność: 1600
Wersja: Intens

Post autor: E420 »

Mam specjalistę od skrzyń EDC i powershift. Przejechał się autem.i powiedział że sprzęgło się slizga i szarpie na 1 I wstecznym. Konieczna wymiana sprzegiel,które prawdopodobnie zmieniono przy 45tys. A jest obecnie 170tys. Jak będę spokojnie jeździł to tarcza może do 300tys. Będzie ok. Poza tym filtry olej i elektrozawory i uszczelniacze. Cena na wyjazd ma być 8tys......
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post