Silnik Renault 1.6 TCe M5Mt - spalanie, opinie, wady

Opinie o Renault Talisman, dane techniczne, aktualności, wiadomości związane z Renault Talisman oraz marką Renault ogólnie.
admin
Administrator
Posty: 91
Rejestracja: 13 wrz 21, 11:25
Lokalizacja:
Rok produkcji: ----
Silnik:
Pojemność:
Wersja:

Silnik Renault 1.6 TCe M5Mt - spalanie, opinie, wady

Post autor: admin »

Silnik Renault 1.6 TCe M5Mt - spalanie, opinie, wady - renault-talisman-peugeot-508-5.jpg
Silnik Renault 1.6 TCe M5Mt - spalanie, opinie, wady - renault-talisman-peugeot-508-5.jpg (100.99 KiB) Przejrzano 2903 razy

Silnik benzynowy Renault 1.6 TCe M5Mt to bardzo dobry wybór, który charakteryzuje się dobrymi osiągami i umiarkowanym zużyciem paliwa. Jest stosunkowo niezawodny.

Jednostka ta ma cztery zawory na każdy cylinder, a napęd rozrządu oparty jest na trwałym łańcuchu. W niektórych egzemplarzach po około 150-200 tysiącach kilometrów może wymagać wymiany, a jego stan warto kontrolować przy każdej wymianie oleju. Koszt ewentualnej wymiany łańcucha wraz z całym osprzętem oscyluje wokół 1500-1800 złotych.

Zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania, co sprawia, że montaż instalacji gazowej ma nikły sens ekonomiczny, zwłaszcza biorąc pod uwagę poziom spalania.

Zależnie od modelu, silnik generuje 200-205 KM, gwarantując fenomenalne osiągi. Zastosowano turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat.

Zużycie paliwa jest zaskakująco niskie. Podróżując płynnie, zgodnie z ograniczeniami prędkości, można osiągnąć wynik 9-10 litrów na sto kilometrów w ruchu miejskim, a nawet około 6 litrów na sto kilometrów w trasie. Niezależne serwisy radzą, aby wymiany oleju dokonywać co 10-15 tysięcy kilometrów, biorąc pod uwagę wysokie wysolenie konstrukcji.

Wady silnika benzynowego Renault 1.6 TCe M5Mt.
1.6 TCe M5Mt jest generalnie niezawodny, ale jak każdy silnik, ma pewne potencjalne problemy, o których warto wiedzieć:


Łańcuch rozrządu: W niektórych egzemplarzach po przejechaniu około 150-200 tysięcy kilometrów może wymagać wymiany. Przy regularnych gwałtownych startach, łańcuch rozrządu szybko się rozciąga, zazwyczaj już po około 100 000 km. Jego stan warto kontrolować przy każdej wymianie oleju. Koszt ewentualnej wymiany łańcucha wraz z całym osprzętem oscyluje wokół 1500-1800 złotych.

Turbosprężarka: Zastosowano turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. W egzemplarzach serwisowanych zgodnie z sugestiami niezależnych specjalistów nie sprawia trudności. Regeneracja sprężarki to wydatek 1800 złotych.

Zamarzanie przewodu gazów skrzyni korbowej: Ten silnik nie lubi niskich temperatur, zamarza przewód gazów skrzyni korbowej, co prowadzi do silnego wycieku oleju. Czasami nawet wyciska go przez miarkę oleju.

Zamarzanie przepustnicy: Podczas długiej jazdy po autostradzie w mroźne dni, z powodu zamarzania przepustnicy, może zniknąć ciąg.

Awaria czujników: Właściciele samochodów z tym silnikiem często spotykają się z awarią czujników. Najczęściej użytkownicy martwią się o czujnik ciśnienia doładowania i czujnik przepływu powietrza.

Zanieczyszczenie przepustnicy i zawory ssące: Głównym powodem niestabilnej pracy silnika jest zanieczyszczenie przepustnicy, a także osady węglowe na zaworach ssących. Jednak jest to po prostu cecha silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Źródło: francuskie.pl
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post