Renault Arkana E-Tech to hybrydowy crossover, który łączy w sobie cechy różnych typów samochodów. Napędzany jest przez układ hybrydowy składający się z silnika benzynowego o mocy 94 KM oraz dwóch jednostek elektrycznych o mocy 49 KM i 20 KM, co daje łączną moc 143 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 172 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km. Wersja Esprit Alpine Renault Arkana E-Tech kosztuje 149 900 zł.
Podczas jazdy, jedną z cech, która może denerwować, jest dźwięk benzynowej jednostki napędowej, który jest dość nieprzyjemny, kiedy silnik musi się włączyć, aby podładować akumulator. Na szczęście, po chwili benzyniak milknie i podróżowanie odbywa się niemal w kompletnej ciszy. Mimo to, Renault Arkana E-Tech oferuje lepszą dynamikę niż sugerują suche dane na papierze.
Dodatkowo, Renault Arkana E-Tech ma powiększony prześwit, czarne, plastikowe nakładki na nadkolach, a do tego atrapę osłony pod tylnym zderzakiem, co sugeruje, że mamy do czynienia z SUV-em. Jednakże, ma również duży wlot powietrza z przodu i nadwozie typu coupe z mocno zwężającą się linią bocznych okien, co nadaje autu dynamiczny styl. Wszystko to zostało scalone w jednym modelu, co czyni Renault Arkana wyjątkowym samochodem.
Pod maską samochodu pracuje hybryda o łącznej mocy układu 143 KM. Taki wynik to efekt współpracy 4-cylindrowego benzyniaka o mocy 94 KM oraz dwóch elektrycznych jednostek produkujących 49 KM oraz 20 KM. Po dodaniu gazu samochód rozpędza się z wyjątkową swobodą i aż trudno uwierzyć, że setkę uzyskuje po 10,8 s. Subiektywnie ma się wrażenie znacznie lepszej dynamiki.
Podczas podróżowania Renault Arkaną E-Tech może nie podobać się jedna cecha. Samochód został dobrze wyciszony i podczas spokojnej jazdy do wnętrza nie docierają niemal żadne dźwięki – także spod maski. Aż tu nagle dociera nieprzyjemny dźwięk benzynowej jednostki napędowej. Musi włączyć się ona, żeby podładować akumulator, ale dlaczego jej odgłos jest taki nieprzyjemny? Na szczęście po chwili benzyniak milknie i znowu podróżuje się niemal w kompletnej ciszy.
Oczywiście tak błogo nie jest cały czas, bo jadąc poza miastem, mocniej wykorzystujemy potencjał napędu. Wówczas odgłos benzyniaka nie jest już tak doskwierający, bo zagłuszają go odgłosy toczenia opon oraz wiatru owiewającego karoserię.
Renault Arkana E-Tech: Opinie i szczegółowa analiza hybrydowego crossovera
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 2913 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 879 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 1280 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 5272 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 2230 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 2902 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 2611 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 2135 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 2216 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin