Znaleziono 91 wyników

autor: admin
2 lut 24, 10:10
Forum: Instrukcja Renault Talisman, schematy, poradniki, zrób to sam
Temat: Renault Talisman Bezpieczniki, schemat, opis, gdzie jest skrzynka bezpieczników
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 879

Renault Talisman Bezpieczniki, schemat, opis, gdzie jest skrzynka bezpieczników

Żeby sprawdzić bezpieczniki w Renault Talisman należy zdjąć klapkę schowka, który znajduje się po lewej stronie kierownicy na dole.

Lokalizacja schowka bezpieczników w Renault Talisman:
renault-talisman-bezpieczniki-schowek.jpg
renault-talisman-bezpieczniki-schowek.jpg (53.11 KiB) Przejrzano 879 razy

Tak wygląda skrzynka bezpieczników w Renault Talisman:
renault-talisman-bezpieczniki-02.jpg
renault-talisman-bezpieczniki-02.jpg (63.27 KiB) Przejrzano 879 razy

Tutaj dokładny schemat skrzynki bezpieczników w Renault Talisman:
renault-talisman-bezpieczniki-01.jpg
renault-talisman-bezpieczniki-01.jpg (138.72 KiB) Przejrzano 879 razy

Opis bezpieczników w Renault Talisman (po polsku 🙂):

1. Zapasowy
2. 10A gniazda multimedialne 2 (2468) wersja RHD
3. 15A centralne zamki drzwi kierowcy i pasażera (140-141) – silnik korka wlewu paliwa (844)
4. 15A Prawe i lewe tylne światła (172-173) – Prawe i lewe zewnętrzne lusterka zasilane (2230-2231) – Moduł przełączania złącza przyczepy (1971) – Prawe i lewe przednie kierunkowskazy (255-256).
5. 15A zamek klapy bagażnika (1322) – centralne zamki prawych i lewych tylnych drzwi (138-139) – górne światło stopu (639)
6. Zapasowy
7. Zapasowy
8. Zapasowy
9. 15A silnik wycieraczki tylnej (211) – prawe i lewe tylne światła przeciwmgielne (174-175)
10. 30A hamulec postojowy (1217)
11. Zapasowy
12. 15A systemy zmiennych tłumików (543)
13. Wyjście: obwody zasilania dla bezpieczników F3, F4, F5 i F6 w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażera (260)
14. Zapasowy
15. Zapasowy
16. 10A panel instrumentów (247)
17. 20A przekaźnik klaksonu (229)
18. 10A złącze diagnostyczne (225) – alarm (1838)
19. 20A moduł przełączania złącza przyczepy (1971)
20. 10A UCH (BCM)
21. 20A jednostka sterująca telemetrią (2152) – system audio (261)
22. 10A zmieniarka CD (1272) – gniazda dla sprzętu multimedialnego (1877) – wyświetlacz wielofunkcyjny (2402) – automatyczny hamulec postojowy i sterowanie tempomatem/ogranicznikiem (2519)
23. 30A wzmacniacz audio (1917)
24. 30A ecu hamulca postojowego (1217)
25. 10A prawe i lewe tylne światła (172-173) – moduł przełączania złącza przyczepy (1971)
26. Zapasowy
27. 5A Prawe i lewe lusterka elektryczne (2230-2231)
28. Zapasowy
29. Zapasowy
30. 15A zapalniczka (101) lub gniazda akcesoriów (506)
31. 15A gniazda dla dodatkowego sprzętu elektrycznego w bagażniku (1384)
32. 10A pompa spryskiwacza przedniej szyby o podwójnym działaniu (677)
33. Wyjście: obwody zasilania dla bezpiecznika (F2) w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażera (260) w wersji z kierownicą PO PRAWEJ STRONIE
34. 40A wentylator kabiny pasażera 1 (1156)
35. 40A Podgrzewana tylna szyba (235)
36. 40A tylna drzwi
37. Zapasowy
38. 15A Silnik zamka korka wlewu paliwa (844) 10A Silnik zwalniania schowka po stronie pasażera (2518)
39. 10A jednostka sygnałowa elementu otwierającego (wac) (1920) – jednostka sterująca klimatyzacją (419)
40. 7.5A czujnik pozycji sprzęgła (1057) w modyfikacji z manualną skrzynią biegów – wyświetlacz na przedniej szybie (2400) w modyfikacji z wyświetlaczem na przedniej szybie, wersja 1 – pierścień odbiorczy (1618) w modyfikacji z systemem zamykania i otwierania drzwi w trybie „bezdotykowym” na 433 MHz
41. 7.5A oświetlenie i światła wewnętrzne
42. 5A prawego i lewego elektrycznego zewnętrznego lusterka wstecznego (2230-2231) przez sterowanie matrycy drzwi wielokrotnego przełączania (1667) – światło drzwi pasażera z przodu (1752) – światło drzwi
43. 5A ABS i / lub system stabilizacji trajektorii (1094) – przełącznik światła stopu (160)
44. Zapasowy
45. 7.5A czujnik intensywności deszczu i promieniowania słonecznego (1415) – czujnik temperatury powietrza w kabinie (1872) – lewe i prawe światła sufitowe wewnątrz (328-329) – lampy podświetlające lustro w osłonie przeciwsłonecznej
wizjer (541) – lampy lustra w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy (588) – lampa wnętrza na tylnym poprzeczniku (300)
46. 25A Silnik szyby bocznej kierowcy (203)
47. 25A Silnik szyby bocznej pasażera (204)
48. 30A dach panoramiczny (304)
49. 25A Silnik szyby bocznej tylnej lewej (202)
50. 25A Silnik szyby bocznej tylnej prawej (201)
51. 25A ecu pamięci pozycji przedniego prawego siedzenia (2576)
52. 15A przełącznik składania tylnego siedzenia
53. 25A ECU pamięci pozycji przedniego lewego siedzenia (2567): Silnik regulacji podparcia lędźwiowego przedniego lewego siedzenia (2564) – Silnik regulacji podparcia lędźwiowego 2 przedniego lewego siedzenia (2565)
54. 40A silnik wycieraczki przedniej szyby
55. 40A silnik wycieraczki przedniej szyby
56. Wyjście: obwód zasilania dla bezpiecznika F38 w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażera (260)
57. 30A wentylator tylnej kabiny
58. 15A elementy grzewcze poduszki siedzenia tylnej lewej i prawej (2423-2424) – sterowniki podgrzewania tylnej lewej i prawej siedzenia (2120-2121)
59. 20A ECU pamięci pozycji przedniego lewego siedzenia (2567) – ECU pamięci pozycji przedniego prawego siedzenia (2576) – Elementy grzewcze poduszki siedzenia przedniego lewego i prawego (987-988) – ECU podgrzewacza siedzenia przedniego lewego i prawego (985-986)
60. 7.5A sterowanie podgrzewaną kierownicą (2483) – przełącznik poduszki powietrznej i tempomatu (689)
61. Wyjście: przekaźnik mocy nr 2 po przełączniku zapłonu (ap2) (752) w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażera (260-4)
62. Wyjście: obwody zasilania bezpieczników (F16-F17-F18-F19-F35) w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie pasażera (260-1)
autor: admin
1 lut 24, 15:59
Forum: Forum ogólne
Temat: Renault Talisman 1.6 Nie czyta pendrive na USB. Co może być przyczyną?
Odpowiedzi: 10
Odsłony: 1105

Re: Renault Talisman 1.6 Nie czyta pendrive na USB. Co może być przyczyną?

1/ Czy ładuje przez USB (czy jest tam prąd w ogóle)?
2/ Rozumiem, że nie działa pendrive na USB (jak jest przygotowany, jak sformatowany)?
autor: admin
26 sty 24, 22:35
Forum: Forum ogólne
Temat: Renault Talisman Błędy, komunikaty "Skontroluj układ wydechowy", "Skontroluj start&stop". O co chodzi?
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 2892

Re: Renault Talisman Błędy, komunikaty "Skontroluj układ wydechowy", "Skontroluj start&stop". O co chodzi?

@Paweł82 jeszcze sprawdź od razu poziom naładowania akumulatora. Akurat komunikat "Skontroluj START&STOP" potrafi się pojawiać jak czas akumulatora dobiega końca...
autor: admin
26 sty 24, 18:36
Forum: Silnik
Temat: Jaki olej do silnika Renault Talisman 1.6 TCe? Jaki olej do skrzyni EDC?
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 1296

Re: Jaki olej do Renault Talisman 1.6 TCe silnik + skrzynia

Do tego silnika bedzie pasował Elf 900 SXR 5W-40. Dobry, znany i lubiany Motul X-Cess też będzie ok, Total Quartz 9000 5W-40 i Yacco Lube FR 5W-40 oraz Yacco Galaxie A 0W-40. Do wyboru, do koloru. Serwisy Renault leją Elfa. Najlepszy jakościowo będzie Yacco Galxie A 0W-40.

Do skrzyni (automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów EDC) może być olej RENAULT DW5 (numer OE: 7711945827, stare numery OE: 7711785243, 7711782057). Na pusto do skrzyni wchodzi 4 litry. Przy wymianie powinno wejść 3,3 litra.
autor: admin
26 sty 24, 18:23
Forum: Mój Talisman
Temat: Renault Talisman FL 2.0 Blue dCi 200KM
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 816

Re: Renault Talisman FL 2.0 Blue dCi 200KM

@ziomal no to gratulacje zakupu i oby nie robił psikusów 😉
autor: admin
24 sty 24, 11:56
Forum: Forum ogólne
Temat: Renault Talisman 1.6 TCe 2015 EDC Jak najlepiej użytkować skrzynię by jej nie uszkodzić, o czym pamiętać?
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 1067

Re: Renault Talisman 1.6 TCe 2015 EDC Jak najlepiej użytkować skrzynię by jej nie uszkodzić, o czym pamiętać?

Trochę ogólnych porad, ale na pewno Ci to nie zaszkodzi 😉

Automatyczna skrzynia biegów EDC w Renault Talisman 1.6 TCe 2015 jest generalnie niezawodna, ale jak każda skrzynia biegów, wymaga odpowiedniej obsługi i konserwacji.

Unikaj gwałtownego przyspieszania: Gwałtowne przyspieszanie może prowadzić do nadmiernego zużycia skrzyni biegów. Staraj się przyspieszać płynnie i stopniowo.

Regularne serwisowanie: Regularne serwisowanie skrzyni biegów jest kluczowe dla jej długowieczności. Zaleca się wymianę oleju co 60 000 - 100 000 km, chociaż dokładne interwały mogą zależeć od warunków jazdy.

Sprawdzaj poziom oleju: Regularne sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni biegów może pomóc wykryć ewentualne problemy zanim staną się poważne. Niski poziom oleju może prowadzić do przegrzewania i uszkodzeń skrzyni biegów.

Słuchaj swojego samochodu: Jeśli zauważysz jakiekolwiek niepokojące dźwięki, takie jak gwizdanie podczas zmiany biegów, nie ignoruj ich. Takie sygnały mogą wskazywać na potencjalne problemy, które należy jak najszybciej zdiagnozować.

Unikaj jazdy na bardzo niskich obrotach: Jazda na bardzo niskich obrotach może prowadzić do przegrzewania skrzyni biegów. Staraj się utrzymywać obroty silnika w optymalnym zakresie.
autor: admin
23 sty 24, 10:57
Forum: Renault Arkana Forum
Temat: Renault Arkana E-Tech: Opinie i szczegółowa analiza hybrydowego crossovera
Odpowiedzi: 0
Odsłony: 1220

Renault Arkana E-Tech: Opinie i szczegółowa analiza hybrydowego crossovera

Renault Arkana E-Tech to hybrydowy crossover, który łączy w sobie cechy różnych typów samochodów. Napędzany jest przez układ hybrydowy składający się z silnika benzynowego o mocy 94 KM oraz dwóch jednostek elektrycznych o mocy 49 KM i 20 KM, co daje łączną moc 143 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 172 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km. Wersja Esprit Alpine Renault Arkana E-Tech kosztuje 149 900 zł.

Podczas jazdy, jedną z cech, która może denerwować, jest dźwięk benzynowej jednostki napędowej, który jest dość nieprzyjemny, kiedy silnik musi się włączyć, aby podładować akumulator. Na szczęście, po chwili benzyniak milknie i podróżowanie odbywa się niemal w kompletnej ciszy. Mimo to, Renault Arkana E-Tech oferuje lepszą dynamikę niż sugerują suche dane na papierze.

Dodatkowo, Renault Arkana E-Tech ma powiększony prześwit, czarne, plastikowe nakładki na nadkolach, a do tego atrapę osłony pod tylnym zderzakiem, co sugeruje, że mamy do czynienia z SUV-em. Jednakże, ma również duży wlot powietrza z przodu i nadwozie typu coupe z mocno zwężającą się linią bocznych okien, co nadaje autu dynamiczny styl. Wszystko to zostało scalone w jednym modelu, co czyni Renault Arkana wyjątkowym samochodem.

Pod maską samochodu pracuje hybryda o łącznej mocy układu 143 KM. Taki wynik to efekt współpracy 4-cylindrowego benzyniaka o mocy 94 KM oraz dwóch elektrycznych jednostek produkujących 49 KM oraz 20 KM. Po dodaniu gazu samochód rozpędza się z wyjątkową swobodą i aż trudno uwierzyć, że setkę uzyskuje po 10,8 s. Subiektywnie ma się wrażenie znacznie lepszej dynamiki.

Podczas podróżowania Renault Arkaną E-Tech może nie podobać się jedna cecha. Samochód został dobrze wyciszony i podczas spokojnej jazdy do wnętrza nie docierają niemal żadne dźwięki – także spod maski. Aż tu nagle dociera nieprzyjemny dźwięk benzynowej jednostki napędowej. Musi włączyć się ona, żeby podładować akumulator, ale dlaczego jej odgłos jest taki nieprzyjemny? Na szczęście po chwili benzyniak milknie i znowu podróżuje się niemal w kompletnej ciszy.

Oczywiście tak błogo nie jest cały czas, bo jadąc poza miastem, mocniej wykorzystujemy potencjał napędu. Wówczas odgłos benzyniaka nie jest już tak doskwierający, bo zagłuszają go odgłosy toczenia opon oraz wiatru owiewającego karoserię.
autor: admin
15 sty 24, 16:28
Forum: Renault Talisman opinie, dane techniczne, informacje
Temat: Przegląd rynku: Używane Renault Talisman czy może Espace V?
Odpowiedzi: 0
Odsłony: 889

Przegląd rynku: Używane Renault Talisman czy może Espace V?

renault-espace-w-wersji-initiale-paris-wybrane-najlepszym-minivanem-3.jpg
renault-espace-w-wersji-initiale-paris-wybrane-najlepszym-minivanem-3.jpg (123.28 KiB) Przejrzano 889 razy

Renault Talisman to elegancki i przestronny sedan lub kombi, który oferuje wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie i atrakcyjny design. Jednak ma też kilka wad, takich jak skromna oferta silnikowa, niska jakość niektórych materiałów we wnętrzu i problemy z niezawodnością automatycznej skrzyni biegów EDC. Używane egzemplarze tego modelu można znaleźć na rynku wtórnym w cenie od około 40 tysięcy złotych.

Renault Espace V to nowoczesny i funkcjonalny crossover, który zastąpił klasycznego vana. Jest to samochód dla dużej rodziny, który zapewnia dużo miejsca, praktyczność i bezpieczeństwo. Ma też ciekawe rozwiązania techniczne, takie jak system czterech kół skrętnych 4CONTROL, adaptacyjne zawieszenie czy cyfrowy kokpit. Wadami tego modelu są wysokie koszty eksploatacji, częste usterki elektroniki i niewielki wybór silników. Używane egzemplarze tego modelu można znaleźć na rynku wtórnym w cenie od około 60 tysięcy złotych.

Renault Talisman:
Zalety: Bardzo ładna, ponadczasowa stylistyka; wysoki komfort podróży i sporo przestrzeni; przyzwoity wybór jednostek napędowych; dość atrakcyjne ceny; oszczędne silniki wysokoprężne.
Wady: Problemy z elektroniką i elektryką; problematyczna skrzynia automatyczna przy dużych przebiegach; dużo modeli poflotowych z ogromnymi przebiegami.

Renault Espace V:
1. **Problemy z czujnikami NOx**: W modelach z lat 2018-2019 czujniki NOx mogą nie być odpowiednio dokręcone, co może zwiększyć ryzyko pożaru.
2. **Problemy z poduszkami powietrznymi**: W modelu z 2016 roku, mieszanka chemiczna w inflatorach poduszek powietrznych nie jest prawidłowa. Może to uniemożliwić prawidłowe działanie poduszek powietrznych.
3. **Problemy elektryczne**: Renault Espace jest znane z problemów z elektryką, takich jak awarie deski rozdzielczej, które mogą prowadzić do nieprawidłowych odczytów prędkości, poziomu paliwa i temperatury silnika. Inne problemy obejmują uszkodzenia instalacji elektrycznej, które mogą prowadzić do różnych awarii systemów w pojeździe, oraz problemy z rozładowywaniem baterii.
4. **Problemy z zawieszeniem**: Renault Espace może doświadczyć problemów z systemem zawieszenia, które mogą powodować niestabilność pojazdu i wpływać na jego prowadzenie i wydajność na drodze. Częstym problemem są zużyte amortyzatory.
autor: admin
25 lis 23, 8:22
Forum: Renault Talisman opinie, dane techniczne, informacje
Temat: Używane Renault Talisman – niedoceniany przedstawiciel segmentu D.
Odpowiedzi: 0
Odsłony: 958

Używane Renault Talisman – niedoceniany przedstawiciel segmentu D.

renault-talisman-2016-27-1024x683.jpg
renault-talisman-2016-27-1024x683.jpg (138.68 KiB) Przejrzano 958 razy
Używane Renault Talizman to świetnie wyglądający i bardzo przestronny samochód segmentu D. Marka wypuściła go nieco za późno, by miał szansę na duży sukces,

Źródło: https://francuskie.pl/uzywane-renault-talisman-niedoceniany-przedstawiciel-segmentu-d/